Cvičení na bolest beder

Chceš si ulevit od urputných bolestí beder a ještě k tomu se zbavit špeků na břichu?

Pak by ses měl znát tyto dva cviky, které to zařídí… Druhá nejčastější odpověď na otázku: „Která část zad Tě bolí nejvíce?“ totiž zní: „Bedra!“

Jestli nás něco trápí nejčastěji, jsou to bolesti šíje. Pokud se však zajímáme o to, která část zad bolí snad nejvíce nesnesitelně, jsou to právě bedra. Bolesti šíje se nám krajně nepříjemně nechávají znát v trapézových svalech, ramenou, krku a hlavě. Bedra nás však dokáží potrápit snad ještě o něco více.

Ploténky obratlů jako by byly rozpálené na tisíce stupňů. Bodá to, řeže, tupě bolí, případně vystřeluje bolest až do nohou. Pánev je jako z betonu, kterým při každém méně opatrném pohybu projede šlehnutí ohnivým bičem. Kdo někdy zažil „housera“, ten dobře ví, že jen těžko se něco této šílené bolesti vyrovná.

Bedra nás nenechají na pokoji ani v sedě, ani ve stoje. Mnohdy je jediná myslitelná poloha vleže. Ani tehdy však bolest neutichá a buší do nás, i když už ležíme K.O. na znak v posteli. Zkrátka, když bolí bedra, neberou si žádné servítky.

Jako každý problém se zády, i urputná bolest beder může mít mnoho důvodů. Jedním z těch velmi častých je však něco, co spoustu z nás vůbec nenapadne – totiž břicho. Přesněji řečeno, ochablé břišní svaly. Bederní a břišní svaly jsou totiž antagonisté, tj. působí proti sobě. Tím je za normálních okolnost zajištěno správné držení těla v jedné z nejpohyblivějších částí páteře – té bederní.   

Pokud je však břicho ochablé, bederní svaly se staví do nepřirozené polohy. Jsou tak velmi namáhány a záhy to dají, jak se patří najevo. Co ale teď s tím?

Připravil jsem pro Tebe video, ve kterém Tě naučím dva cviky. Především jim vděčím za to, že moje kdysi brutální bolest beder zmizela. Ty tam jsou časy, kdy jsem nepřišel do práce, protože bolestí nevstal z postele a plakal. Ano přátelé, bolestí jsem bulel jak malej kluk.

Oba cviky uvolňují a posilující nejen bederní oblast zad, ale také skvěle fungují na shození špíčků na břichu a zeštíhlení pasu. Neboj se, sklapovačky to nejsou. Mám pro Tebe něco mnohem jednoduššího, účinnějšího a zábavnějšího ;)

Více než kdy jindy zde chci apelovat na to, abys cviky prováděl MAXIMÁLNĚ opatrně. Jak jsme si řekli, bedra dokáží bolet nesmírně moc. Pokud již bolí, jsou velmi náchylná na škubavé pohyby. Prováděj tedy prosím cviky úměrně svému zdravotnímu stavu. Žádný ze cviků by Tě neměl bolet. Pokud ano, raději jej neprováděj.

Doufám, že ses inspiroval a co nevidět již budeš moci pocítit v šíji namísto příšerných bolestí pohodu a kýženou úlevu.

Za 4 dny dostaneš na svůj email další dávku odpovědi na otázku, jak se jednou pro vždy zbavit bolesti zad. Pokud bys email náhodou nedostal, prosím prohledej svou složku Hromadné emaily (pokud používáš Email.cz, Seznam.cz nebo Volny.cz) anebo Promo emaily (pokud používáš Gmail.com), a také jukni do složky Spam, zda tam náhodou neuvázl.

Do té doby můžeš cviky praktikovat a velmi tak napomoci uzdravení Tvých zad. Těší se na Tebe u dalšího pokračování a přeje Ti zdravá (nejen) bedra Davído (ten, který svým bolavým bedrům daroval každý den pár minut cvičení a ona jej na oplátku přestala bolet).

Komentáře
  1. Dagmar Hladíková napsal:

    Dobrý den, Davído,
    moc děkuju za bezvadná videa s výbornými cviky. Už 3 roky trpím bolestmi hlavně bederní páteře. Přesně jak popisuješ, prodělala jsem spoustu rehabilitací, různé magnety, radio, nahřívání, prášky, infuze a tlakový epidurál v nemocnici. Nic z toho mi však nepomohlo. Je až s podivem, jak fyzioterapeutové se svými názory liší. Jeden rehabilitační pracovník úplně zavrhl naučené cviky od předešlého rehabilitáka a další zase učil úplě jiné cviky, ale hrozně ledabyle. Poslední fyzioterapeut například zdůrazňoval, že nejhorší na krční páteř je zaklánění hlavy dozadu a na bederní páteř zásadně prý nedělat rotační pohyby. No a teď si vyber. Nyní už cvičím podle tvých videí a budu cvičit každý den poctivě. Musím Ti však říct, že ten druhý cvik na bederní páteř, ikdyž cvičím tu lehčí varientu, mi dává zabrat, docela to bolí, ale vydržím. Ještě jednou moc děkuju, zdraví Tě Dáša.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • Nadpis formuláře

    Text formuláře

  • Kategorie